matematyczny projekt edukacyjny „lepsza szkoła”
Aby poprawnie zweryfikować nabyte kompetencje z zakresu matematyki oraz systematycznie sprawdzać wiedzę uczniów nasza
szkoła przystąpiła do projektu „Lepsza Szkoła”.
„Sesje z plusem”, które przeprowadzamy w klasach mają formę trzech sprawdzianów w roku szkolnym. Stanowią praktyczne i skuteczne narzędzie do monitorowania i analizy ich postępów w nauce podczas całego roku szkolnego.
Nauczyciele matematyki mogą przeprowadzić trzy testy :
- Test na wejście – jest diagnozą wstępną
- Test śródroczny i końcowy – sprawdzają postępy uczniów przez cały rok szkolny.
Nauczyciele matematyki otrzymują trzy rodzaje raportów, które pomagają w wyciągnięciu wniosków do dalszej pracy oraz miarodajne dane do analizy dotychczasowych metod pracy, a także materiał do prezentacji wyników na wywiadówkach oraz na radzie pedagogicznej.
- Raporty cykliczne – zawierają analizę wyników po każdym teście, wyniki każdego ucznia oraz całej klasy na tle rezultatów szkolnych i ogólnopolskich,
- Raporty progresywne – pokazują dynamikę postępów ucznia, klasy po kolejnych testach
- Raporty wieloletnie – pokazują postępy uczniów od klasy 4 do 8 rok po roku
Obecnie w projekcie uczestniczą klasy: IV, V, VII, VIII.